Autor: Brett Jordan, źródło: unsplash.com

Prowadzisz sklep online i nie wiesz, jak skutecznie go zareklamować? W promocji Twojego biznesu może pomóc Google Merchant. To system reklamowy stworzony przez Google właśnie z myślą o internetowych sprzedawcach.

Google Merchant Center, nazywane również Centrum Sprzedawcy Google, to jedna z usług oferowanych przez Google. Jest to narzędzie reklamowe, które umożliwia przesyłanie informacji o produktach w sklepie internetowym. Dzięki takim działaniom asortyment mogą zobaczyć użytkownicy korzystający z Google. Warto podkreślić, że z popularnej wyszukiwarki korzysta nawet 97% użytkowników internetowych, wśród których możesz znaleźć wielu nowych klientów. Musisz tylko skutecznie do nich dotrzeć.

Zalety Google Merchant

Kampanie Google Merchant pozwalają na tworzenie reklam produktowych, składających się ze zdjęcia, ceny i opisu danego przedmiotu. Ten rodzaj przekazu marketingowego wpływa na zwiększenie sprzedaży i świadomość marki wśród odbiorców. Zaletą systemu Google Merchant jest to, że sam analizuje wyszukiwania użytkowników, aby móc podpowiadać im dopasowane produkty i zachęcać do zakupu.

Reklamy produktowe powinni wykorzystywać wszyscy sprzedawcy zarządzający sklepami online. Co ważne, nie ma znaczenia, czy ktoś jest sprzedawcą detalicznym czy hurtowym – na reklamie produktowej każdy skorzysta. Jakich korzyści możemy się spodziewać, jeśli zdecydujemy się na promocję przy wykorzystaniu Google Merchant? Jeśli dobrze określimy profil klienta, z pewnością dotrzemy do szerszej grupy odbiorców, wśród których znajdziemy osoby potencjalnie zainteresowane zakupem. Ponadto zwiększymy konwersję na stronie internetowej i poprawimy rozpoznawalności marki. Zaletą reklamy produktowej Google jest także prosta obsługa i wysoka skuteczność przy stosunkowo niewielkim budżecie, który dopasowujemy do bieżących możliwości finansowych.

Jak wesprzeć działania Google Merchant?

Jeżeli prowadzimy sklep internetowy, nie musimy skupiać się tylko na reklamach produktowych. Możemy sięgnąć także po inne narzędzia, które pomogą nam w zwiększaniu zasięgów. Najlepszym sposobem będzie wykorzystanie Google Ads. Czym jest Google Ads? To kolejny system reklamowy stworzony przez Google. Dzięki niemu mamy możliwość tworzenia reklam tekstowych, graficznych, w formie wideo na platformie YouTube czy mobilnych, które są dopasowane do specyfiki urządzeń mobilnych. Wykorzystując różne strategie i rozwiązania reklamowe, pozyskamy więcej klientów i zwiększymy zyski. Zbudujemy przy tym wizerunek marki profesjonalnej i wychodzącej naprzeciw oczekiwaniom współczesnych odbiorców.

Zdjęcie główne: Brett Jordan/unsplash.com

Dodaj komentarz

Twój email nie zostanie opublikowany.