Pozycjonowanie to najprostszy i jednocześnie najtańszy sposób na zwiększenie widoczności w sieci. Kompleksowe działania podejmowane zarówno na samej witrynie, jak i poza nią są koniecznością bez względu na rodzaj strony. Jeżeli chcesz dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, budować świadomość swojej marki, a nawet zwiększyć konwersje w sklepie internetowym – nie obędzie się bez pozycjonowania. W tym artykule podpowiadamy, dlaczego warto w nie inwestować i od czego zacząć.
Wiele osób stosuje zamiennie pojęcia pozycjonowania i SEO. To błąd. Zacznijmy od pierwszego określenia. Pozycjonowanie obejmuje wszystkie działania podejmowane w celu poprawy widoczności witryny online i podwyższenia jej pozycji w wyszukiwaniach. Dotyczy to również UX czy działań off-site, czyli poza stroną, takich jak link building. Z kolei definicja SEO (ang. Search Engine Optimization) mówi o optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek internetowych (nie tylko Google, ale też Yahoo czy Bing), ale głównie pod względem technicznym. SEO jest jednak nieodłącznym elementem pozycjonowania.
Co składa się na SEO? Podstawą jest audyt SEO, któremu poświęciliśmy poniżej osobny akapit. Równie ważne są słowa kluczowe – ich dobór, nasycenie, dopasowanie do odbiorców, a nawet długość. W celu optymalizacji witryny wykonuje się również optymalizację treści i kodu strony oraz prowadzi działania link buildingowe on-site (linkowanie wewnętrzne) i off-site (linkowanie zewnętrzne).
Oczywiście, że tak! Jeśli całkowicie zrezygnujesz z pozycjonowania, to Twoja strona będzie stopniowo spadać w wynikach wyszukiwarki. To z kolei przełoży się na zmniejszenie ruchu na witrynie i jeszcze mniejszą konwersję. Wyświetlanie się na pierwszej stronie Google lub innej wyszukiwarki to najlepszy sposób na dotarcie do nowych klientów, zwiększenie zysków i wzrost świadomości marki, dzięki któremu stanie się bardziej rozpoznawalna. To również możliwość na przebicie się wśród konkurencji.
A od czego zacząć pozycjonowanie? Jeśli zdecydujesz się na współpracę z dobrą agencją, to pierwszą rzeczą, którą wykonają specjaliści, będzie audyt SEO. Co to takiego? To dokładna analiza witryny, podczas której sprawdza się, czy jest ona dopasowana do wymagań robotów Google. W trakcie audytu analizuje się praktycznie wszystko – od kodu HTML, przez nagłówki i frazy kluczowe, aż po meta dane. To wszystko po to, aby zobaczyć, jak aktualnie radzi sobie witryna oraz zaproponować zakres i plan działań, które będą mieć pozytywny wpływ na pozycjonowanie strony internetowej.
Zdjęcie autorstwa George Morina z Pexels
Ten temat jest mi całkiem dobrze znany i sam opisywany zabieg uważam konieczność dla współczesnego e-marketingu.Pozycjonowanie stron to z pewnością szansa na to, aby np. w odpowiedni sposób zareklamować swój sklep ogrodniczy! Coś o tym wiem 🙂
Pozycjonowanie byłoby bardzo trudne bez przeprowadzenia audytu seo jest to element działań na stronie, który pokazuje nam jakie zmiany i optymalizacje należy wprowadzić. Pozycjonowanie stron jest procesem złożony, najlepiej kiedy jest przeprowadzany przez osobę doświadczoną, aby zapobiec ewentualnemu spadku pozycji w wyszukiwarce google.
Może się to wydawać skomplikowane i rzeczywiście u podstaw takie jest, jednakże w tym celu istnieją agencje, które otaczają troskliwą opieką nasze strony, abyśmy my mogli zaistnieć w tym wirtualnym świecie. Trochę się głowiłem, ale ostatecznie się zdecydowałem i mogę to zarekomendować z czystym sumieniem. Z Shoper pozycjonowanie https://sxo.pl/pozycjonowanie-shoper/, stopniowo zaczęło wzmacniać zainteresowanie moją stroną internetową. Rozpoczęcie procesu, nie ofiaruje Wam natychmiastowego efektu, jednak z biegiem czasu jest on rzeczywiście odczuwalny. Naprawdę super sprawa!