Czy warto inwestować w pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie to najprostszy i jednocześnie najtańszy sposób na zwiększenie widoczności w sieci. Kompleksowe działania podejmowane zarówno na samej witrynie, jak i poza nią są koniecznością bez względu na rodzaj strony. Jeżeli chcesz dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, budować świadomość swojej marki, a nawet zwiększyć konwersje w sklepie internetowym – nie obędzie się bez pozycjonowania. W tym artykule podpowiadamy, dlaczego warto w nie inwestować i od czego zacząć.

Definicja SEO i pozycjonowania – czy są tym samym?

Wiele osób stosuje zamiennie pojęcia pozycjonowania i SEO. To błąd. Zacznijmy od pierwszego określenia. Pozycjonowanie obejmuje wszystkie działania podejmowane w celu poprawy widoczności witryny online i podwyższenia jej pozycji w wyszukiwaniach. Dotyczy to również UX czy działań off-site, czyli poza stroną, takich jak link building. Z kolei definicja SEO (ang. Search Engine Optimization) mówi o optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek internetowych (nie tylko Google, ale też Yahoo czy Bing), ale głównie pod względem technicznym. SEO jest jednak nieodłącznym elementem pozycjonowania.

Najważniejsze elementy SEO

Co składa się na SEO? Podstawą jest audyt SEO, któremu poświęciliśmy poniżej osobny akapit. Równie ważne są słowa kluczowe – ich dobór, nasycenie, dopasowanie do odbiorców, a nawet długość. W celu optymalizacji witryny wykonuje się również optymalizację treści i kodu strony oraz prowadzi działania link buildingowe on-site (linkowanie wewnętrzne) i off-site (linkowanie zewnętrzne).

Czy pozycjonowanie ma sens?

Oczywiście, że tak! Jeśli całkowicie zrezygnujesz z pozycjonowania, to Twoja strona będzie stopniowo spadać w wynikach wyszukiwarki. To z kolei przełoży się na zmniejszenie ruchu na witrynie i jeszcze mniejszą konwersję. Wyświetlanie się na pierwszej stronie Google lub innej wyszukiwarki to najlepszy sposób na dotarcie do nowych klientów, zwiększenie zysków i wzrost świadomości marki, dzięki któremu stanie się bardziej rozpoznawalna. To również możliwość na przebicie się wśród konkurencji.

Audyt SEO to podstawa

A od czego zacząć pozycjonowanie? Jeśli zdecydujesz się na współpracę z dobrą agencją, to pierwszą rzeczą, którą wykonają specjaliści, będzie audyt SEO. Co to takiego? To dokładna analiza witryny, podczas której sprawdza się, czy jest ona dopasowana do wymagań robotów Google. W trakcie audytu analizuje się praktycznie wszystko – od kodu HTML, przez nagłówki i frazy kluczowe, aż po meta dane. To wszystko po to, aby zobaczyć, jak aktualnie radzi sobie witryna oraz zaproponować zakres i plan działań, które będą mieć pozytywny wpływ na pozycjonowanie strony internetowej.

Zdjęcie autorstwa George Morina z Pexels

Dodaj komentarz

Twój email nie zostanie opublikowany.