kiszonki w słoikach

Ostatnio coraz częściej słyszy się, że kiszonki mają zbawienny wpływ na nasz organizm. Czy rzeczywiście tak jest? 

Opisując zalety kiszonek, trudno zdecydować się, od czego zacząć. Jest ich aż tyle! Przyjrzyjmy się po kolei zdrowotnym właściwościom kiszonych produktów.

1. Kiszonki wspomagają układ pokarmowy

Kiszone produkty wspomagają perystaltykę jelit, mogą więc tym samym chronić przed zaparciami lub pomagać w ich leczeniu. Poprawiają trawienie oraz ułatwiają przywrócenie prawidłowej mikroflory jelitowej. 

2. Nasz organizm lepiej przyswaja produkty kiszone

Kiszonki są dobrze przyswajane przez nasz organizm. Proces kiszenia eliminuje z produktów niektóre substancje, jak np. gazotwórcze cyjanki, czy tioglikozydy – uważane za niepożądane w naszym organizmie. Zmniejsza się też ilość substancji takich jak kwas szczawiowy, czy azotany. Wszystko to wpływa na lepszą przyswajalność kiszonych produktów. 

Photo by: Kasjan Farbisz, from: Pixabay 

3. Kiszonki wzmacniają układ odpornościowy

Kiszone produkty to naturalne probiotyki! Mają korzystne działanie na mikroflorę jelitową, wzmacniają barierę ochronną i pomagają zwalczać infekcje. Co więcej, kiszonki zawierają duże ilości witaminy C.

>> Zobacz też: Czas na zdrowe odżywianie! Kiszonki warzywne

4. Kiszone produkty bogate są w przeciwutleniacze

Kiszonki bogate są w witaminy takie jak: A, C i E, będące silnymi przeciwutleniaczami. Przeciwdziałają one starzeniu się organizmu i zmniejszają ryzyko zachorowania np. na nowotwory. Kiszonki posiadają też wiele wartościowych składników mineralnych, jak żelazo, wapń i potas.

Dodaj komentarz

Twój email nie zostanie opublikowany.